פילה הלג שונאת אנשים

פילה הלג לא חוגגת שישים. | 28/04/2008

יואבי מציק לי כבר זמן מה לכתוב משהו על כל ההוא-הא שעושים מחגיגות השישים למדינה. האמת, כל הזמן דחיתי את זה בעיקר בגלל שאני מוצאת את העניין כל כך דוחה. וזה שיואבי רק שולח לי עוד ועוד "צה"ל בוחר את היחידה הכי טובה בצה"ל" וכאלה לא משפר את המצב.

מה תגיד? היהודים רוצים לחגוג אז תנו להם? זה מספר עגול אז זה מוצדק?

לפני זמן מה, (למעשה, זה לפני יותר משנה אם ויקיפדיה אומרת אמת על תאריך עליית התכנית) רביב דרוקר ועופר שלח דיברו בסוף התכנית שלהם, בחלק הזה שהאורות יורדים והמנחים מדברים בפסאודו-נונשלנטיות כדי שהצופה כאילו יחשוב ש"יא! הם המשיכו לדבר כשהמיקרופון היה אמור להיות כבוי!" הם דיברו על יום השנה המתקרב של התכנית – ותהו אם יש טעם לעשות תכנית חגיגית לרגל שנה באוויר. אחד מהם, אני ממש לא זוכרת מי, ציין ש"ג'וני קארסון עשה תכנית חגיגית לרגל 25 שנה. אתה רוצה לעשות לרגל שנה?"

אז נכון, המדינה כבר עברה 25 שנה. וגם חמישים. אני פשוט אומרת שכדאי לחכות ל-75 או למאה כדי לזרוק מאה מיליון שקל על זיקוקים ונקניקיות, ופשוט לתת לארקדי לשלם גם הפעם.

ובכלל, מישהו שם לב שכל הדירוג וחפירה שעושים בכל פיפס שקרה כאן כבר שישים ו- שנה נראה קצת כמו חיים שכאלה למדינה? זה הקטע? עושים חגיגות שישים כאלה מפוארות כי דואגים שהמדינה הולכת למות? להתפרק? להיות מושמדת על ידי האיראנים לפני יום העצמאות הבא?

אז כבר הספקנו לגלות ש"שיר השישים" זה סאבלימינל (מארח את הגבעטרון? רק מלשמוע את זה עצוב לי על הגבעטרון כמעט כמו שעצוב לי על להקת הרקע החדשה של נינט, רוקפור), מדי צה"ל הם סימן ההיכר של המדינה (זה לא מטריד-משהו? לא חדש, אבל בכל זאת), רבין ורפול היו הרמטכ"לים הכי טובים, והחינוך הוא "ההזנחה הכי פושעת" (וישר אחריו מפוני ההתנתקות.) כל אלה (ועוד, מטומטמים יותר או פחות) כאן.

אז בשבוע וחצי הקרובים ימשיכו להפציץ אותנו במצעדים של האוכל\חיל\שיר\להקה\עיר\ראש ממשלה\הכנס שטות האהוב ביותר. ובפרסומות שמלאימות לעצמן יותר סמלי מדינה מאשר תשדירי הבחירות של קדימה.

אין לי הרבה מה לתרום לפיאסקו החיים שכאלה הזה, אבל אם אנחנו כבר במסלול הזה, אני יכולה לתת מילה וחצי להספד העתידי למדינת ישראל.

"חי בך עדר של מפגרים. חבל."

5 תגובות »

  1. יש, ידעתי שאם אציק לך מספיק בסוף תכתבי (על הנושא או בכלל)! כל הכבוד 😀

    תגובה של יואב פ — 28/04/2008 @ 10:49 PM

  2. עשה לי את חגיגות ה 60 – לקבל מחבר (טוב לי בקבע) את אחד מאותם ספרים אוויליים לציון שנת ה 60.
    כשקיבלתי את זה בדואר נזכרתי שיש לנו אחד כזה גם משנת ה 50 למדינה אותו קיבלנו מתעשיה אווירית.
    מעניין אם חוץ מארגוני עובדים המוניים יש גם *אנשים אמיתיים* שקונים את הספרים הטיפשיים האלה.
    מעניין אם בספר 60 של ניסים משעל הוא פשוט מיחזר לחלוטין את ה 50 שנה הראשונות מהספר של שנת ה 50 או שהוא טרח לכתוב הכל מחדש.
    מעניין אם הוא הרגיש טיפש כשהוא עשה את זה בעודו שוחה באסם הכסף הפרטי שלו.

    תגובה של שי — 30/04/2008 @ 3:22 AM

  3. "פרסומות שמלאימות לעצמן יותר סמלי מדינה מאשר תשדירי הבחירות של קדימה" — הגדרה קולעת!

    תגובה של איליה — 30/04/2008 @ 6:27 PM

  4. לכבוד שנת ה-60 אני קיבלתי מכתב מיולי תמיר שהצהיר שאני תלמיד מצטיין הן בתחום הלימודי והן בתחום הערכי, ושאני צריך להמשיך להגשים את החלומות שלי ושל אחרים.

    הבעיה היא שמנהל בית הספר שלי שלח לי מכתב מצורף, ובו הוא כתב 'אני ושאר סגל המורים מצטרפים לברכות השרה'.

    עכשיו אני מרגיש לא נעים להשיב לה מכתב נוסח 'תודה, תתפטרי'. 😦

    תגובה של Mr Faltskog — 01/05/2008 @ 7:59 PM

  5. רק רציתי להוסיף, שאני מצטרף לתגובתו של שי – הוצאת לי את המילים מהפה (או את המחשבות שחשבתי לפני איזה שבועיים, ושכחתי לרשום כאן בתגובה מקודם)
    בכל מקרה, ספציפית עוד יותר לגבי הספר שניתן ב"חבר" השנה- זה אפילו לא ספר הגיוני! מה קשור היסטוריה וטיולים? למה כשאני מחפש איפה לטייל אני אמור להסתכל לפי שנים, ולא לפי איזורים, או עונות, או סוג המסלול/טיול? ממש מיותר.
    מצד שני.. למה כבר ציפיתי?

    תגובה של יואב פ — 01/05/2008 @ 11:54 PM


להשאיר תגובה

