פילה הלג שונאת אנשים

פילה הלג מזדעזעת קצת | 26/10/2008

יש לי וידוי קטן. המתנחל היחיד שפגשתי בערך כל חיי הוא פ. ששירת איתי בצבא. הוא היה איש מאד עדין, חביב, בעיקר מתבדח לגבי מקום מגוריו, הרשה לחברים מספיק טובים שלו לקרוא לו "מתנחבל". בהתנתקות הוא הוריד ראש ולא התווכח אידיאולוגית או אחרת עם אנשים על מה שקורה בעזה (הוא עצמו תושב איו"ש). אז יצאתי לחיים במחשבה שהוא לכלל תושבי השטחים כמו ששאר החברים החנונים שלי לתושבי המרכז. כמו שאלת פסיכומטרי. משמע, גם תושבי השטחים יחסית נורמלים. יש כמה שמפגינים עכשיו כי התנתקות וכאלה, אבל תראו את הסטודנטים שהולכים מכות עם השוטרים. קורה.

ובגלל זה דברים כאלה תופסים אותי בהפתעה. אני חושבת שהייתי מזדעזעת הרבה פחות אם זה לא היה מפתיע אותי. שמעתי את זה ברדיו בדרך, וזה פשוט הימם אותי לכמה דקות טובות. עכשיו כל מה שנשאר זה זעם טהור.

נכון, רמון קפץ לומר שאם ערבי היה אומר דברים כאלה, הוא כבר היה בכלא. זה בדיוק מה שחשבתי בעצמי. אבל אם ערבי היה מכה חיילים, מפנצ'ר צמיגים של ג'יפים צבאיים, או הורס גדרות, הוא גם כבר מזמן היה בכלא אם לא מת. כי זה כבר ידוע במשך שנים שיש את החוק שתופס לנו, וזה שתופס להם.

לפני הרבה שנים, מכר שלי ששירת בגבעתי סיפר לי על אחת החוויות שלו באבטחה בעזה. גבעה בשום מקום עם כמה קראוונים, 360 מעלות של כפרים ערביים מסביב. חיילים מאבטחים, והתושבים שמתעללים בהם. זקן דתי מאד אחד היה נוהג לירוק אחריו כשהיה עובר, ולהזכיר לו בכל הזדמנות ש: "אני יכול לעשות מה שאני רוצה, ואתה תצטרך לשמור עלי. אם אני עכשיו אחליט שאני רוצה ללכת להשתין בים, אתה תבוא איתי ותעמוד לשמור."

זה אולי נשמע סיפור קצת מוגזם, אבל זה בערך מה שקורה היום. משחיתים את המכוניות של המילואימניקים שמאבטחים להם את המאחזים, מכים אותם, ובהתפרעות האחרונה (לפחות לפי הקריין בגל"צ) גם הרסו קטעים מגדר האבטחה סביב עצמם. אנחנו יכולים לעשות מה שאנחנו רוצים, ולא רק שאתם תשלמו כדי לתקן את הנזק הזה, אתם גם תביאו תגבורת לעמוד בחורים בגדר. ותאבטחו אותנו כשאנחנו הולכים לדפוק קצת מכות לערבים שמוסקים זיתים. ובדיוק כמו שלצה"ל אין גב לפעול נגדם (הם "יתקנו את המכוניות של המילואימניקים". ) גם למשטרה לא יהיה. הם יאיימו שיהיו התפרעויות ושלטון החוק של הארץ שלנו, שהיא לא הארץ שלהם, יחזור לגבולות הקו הירוק עם הזנב בין הרגלים.

הרגשת השליחות שיש לאנשים האלה, בין אם היא לאומית (שמו אותנו פה!) או דתית (הסיפור של כל יהודי!) בעצם לימדה אותם שהמדינה תגבה אותם לא משנה מה. כי לא מפקירים אנשים בשטח, אז ברור שצה"ל לא יפסיק לשמור עליהם רק בגלל איך שהם מתנהגים. אם אי פעם יהיה צריך שהם יזוזו שמאלה כמה סנטימטרים מכל סיבה שהיא, יקימו מבצע בעלות 5 מיליארד שקלים, מאובזר בשקי חבטה במדים שיארזו להם את הבית. במדינה מתוקנת, הם מזמן היו לא רק מפנים אותך, אלא גם מכניסים אותך לכלא. אבל כמו מדינת עולם שלישי בלי הסכם הסגרה, השטחים הם free-for-all.

רק לא לשכוח לצעוק אם במקרה ערבי מרביץ חזרה, זו אוזלת יד של הצבא.

נ.ב. מכיוון שאני עוזבת את העבודה שלי השבוע, אז לכבוד השביתה באוניברסיטאות והבחירות שממשמשות ובאות ביחד (למרות התקווה שהאוניברסיטאות יתעשתו ויבינו שאם הולכים לבחירות הם לא יקבלו כלום גם אם הם ישבתו) אני מציעה פרוייקט שיעביר את הזמן שלי: פילה הלג שונאת מפלגות. אני אקרא את המצעים המלאים של המפלגות ואתעצבן. אני אתחיל מהנדרשים: ליכוד, קדימה, עבודה, ש"ס, מר"צ. תרגישו חופשי להציע עוד, ואני אדאג להתעדכן (ולהתעצבן) גם עליהם. אולי בדרך אני גם אחליט למי אני מצביעה.

8 תגובות »

  1. יש נקודה אחת שבה אני לא לגמרי מסכים איתך – שלטון החוק של כבר מזמן היה צריך לחזור לגבולות הקו הירוק. ושהם יעשו שם, מעבר לקו, מה שהם רוצים. רק בלעדינו. ובלי הגב של מדינת ישראל.
    כמו שמה שקורה בתוך עזה זה כבר (כמעט) לא בעיה שלנו, גם מה שקורה בתוך יו"ש לא צריך להיות בעיה שלנו. עם המתנחלים שם או בלעדיהם.

    תגובה של קופר — 26/10/2008 @ 5:26 PM

  2. אני מסכימה במידה כלשהי. גם שמעתי (בתגובה לכתבה שערוץ 10 עשו על דניאלה וייס, שכבר חצתה את הקו למסיתה מקצועית מזמן, כשהיא התראיינה לעידן הגנרלים של ערוץ 8 והסבירה למה היה צריך לרצוח את רבין) מישהו אומר שהם צריכים להתפצל מישראל ולהקים להם את מדינת יהודה ולעזוב אותנו בשקט.

    אבל אם נחליט שמפסיקים להתעניין במה שקורה ביו"ש בלי להעמיס אותם על הגב בועטים וצורחים, אז תהיה פה מלחמת אחים, בתוך גבולות הקו הירוק. זה הרי ברור לך. זה, ושברגע שצה"ל יצא, אז יהיה ענן עשן גדול ובתוכו קולות של נשק אוטומטי, ובסוף ישארו רק ערבים. יש ימים שבקרב הזה אני אהיה בצד של הערבים, רק כי מגיע להם אחרי איך שהם מתנהגים. ואז לנצח יהיה את היום שבו הפקרנו אלפי אנשים למוות, יום אבל לאומי, הנצחה של איזה קדושים מעונים הם היו למען בטחון המדינה, ואז ילכו אנשים אחרים ויתיישבו שם.

    זה wishful thinking לומר שבואו נעזוב אותם שם לבד. זה לא יקרה. הם ימשיכו למצוץ כסף וכח, כי המדינה כבר שרבבה שפתיים והניחה להם על הפין, עכשיו תפקידנו לבלוע.

    תגובה של פילה הלג — 27/10/2008 @ 12:52 AM

  3. אני מסכימה עם קופר.
    ואת צודקת שזה יגרור מלחמת אחים, אבל בשלב מסוים, נמאס להיות בני ערובה של פלג אוכלוסיה רק כי הוא אלים.
    זה הרי פושה בכל – מערכת החינוך היא בת ערובה של התלמידים שלה, מיום ליום נראה שבעקבות כך האקדמיה היא בת ערובה של התלמידים *שלה*, אזרחי מדינת ישראל החילונים הם בני ערובה של הרבנות הראשית תחת הגדרת המדינה, ויש עוד אינספור דוגמאות. בסופו של עניין, אנחנו לא יכולים להמשיך להמנע מעימותים.

    תסתכלי על זה ככה, לכל הלוחמים בצד שלהם יש אלוהים, לנו יש כמה שאין להם 😛

    תגובה של אטאלנטה — 27/10/2008 @ 1:10 PM

  4. אטאלנטה: זהו, שאם כבר יקרה משהו, זה יקרה בכיוון ההפוך. אחרי שתפרוץ מלחמת האחים שמאיימת כבר איזה ארבעים שנה, או-אז יודיע הצבא שעוד יומיים אנחנו עפים מפה, מי שנשאר בעייה שלו.

    תגובה של פילה הלג — 27/10/2008 @ 2:58 PM

  5. נו, ועם כל הפטריוטיזם ואהבת הארץ (ודווקא מזה יש לי הרבה, קצת פחות לגבי המדינה אבל…) – אנחנו בטוחים שזה פחות טוב מהמצב הקיים?

    תגובה של אטאלנטה — 27/10/2008 @ 3:07 PM

  6. המתנחלים עומדים למשפט ציבורי בישראל בתנאים כל כך קיצוניים שאין להם שום סיכוי לצאת זכאים. משתי סיבות:

    הסיבה האחת היא המוסכמה לפיה כל מתנחל באשר הוא אחראי למעשיהם של כל שאר המתנחלים. רק המעשים הרעים כמובן. תנסו להפעיל את אותה גישה כלפי הח"מ ותגיעו למסקנה שאני רוצח נהגי מוניות ואונס קבוצתית ילדות מהכיתה שלי, רק בגלל ששכנים שלי בני גילי עשו את זה. זה נשמע מגוחך אבל זה היחס שמקבלים המתנחלים.

    הסיבה השניה היא העובדה שמי שמספר לנו על המתנחלים אלו אנשים ששונאים אותם בצורה כל כך קיצונית שהם בקושי רואים בהם בני אדם. תנסו לקרוא מה כתוב על שמאלנים/חילונים בעתון החרדי "יתד נאמן" ותנסו לגבש דעה מאוזנת. בלתי אפשרי, נכון? אבל אתם מוכנים לקבל דיווחים על מתנחלים שיוצאים מפיהם של אותם אנשים שכתבו שחור על גבי לבן שהם מאוד מאוד מקוים שתהיה התנגדות אלימה בגוש קטיף כדי שהם סוף סוף יזכו לראות איך יורים במתנחלים המזוקנים האלה, יורים בנשותיהם הורסים את בתיהם לנגד עינהם משפילים אותם עד עפר ומחסלים סוף סוף את הסרטן הזה.
    זו לא עתונות, זו שנאה.

    המלצתי האישית: תשתמשו בדפדפן עם תגיות ובכל פעם שאתם מנסים לברר מה קרה באיזה מקום, תפתחו את "הארץ" "מעריב" "מקור-ראשון" "בשבע" וגם אתרים קטנים נוספים בו זמנית. כך אולי תצליחו למצוא את האמת מתוך התעמולה הימנית והתעמולה השמאלנית שנקראת אצלנו משום מה "עבודה עתונאית".

    תגובה של טרקטור — 29/10/2008 @ 12:45 PM

  7. טרקטור, בטענה השניה שלך אולי יש איזה גרגיר של אמת – אבל הראשונה מופרכת לחלוטין. גדעון לוי עונה בדיוק עליה בפרוטרוט פה:
    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1031408.html

    תגובה של קופר — 01/11/2008 @ 2:11 PM

  8. סליחה על התגובה איטית להחריד, נסעתי לבלות בשירות מילואים. לגבי תגובתך:
    גדעון לוי הוא כנראה קריקטורה של שמאלני. אני רוצה להאמין שרוב השמאלנים בארץ מאמינים שמי שחושב אחרת מהם זכאי להחזיק בעמדתו והוא איננו אויב העם והמדינה.
    גדעון לוי הודה פעם שאם הוא היה צריך לצעוד מאה מטר בשביל להציל חיים של מתנחל – הוא לא היה טורח.
    בנתיים הוא מספר לנו מעל דפי "הארץ" על מקרים שבהם פלשתינאים טוענים שיהודים פגעו בהם, ובמאה אחוז מהמקרים מתברר לו שהערבי צודק והיהודי אשם. סטטיסטיקה פנטסטית שמעוררת ספקות לגבי אמינותו של הלז.

    בכל מקרה, הנה תיאור יפה של דרך ההתיחסות לאחינו המתנחלים:
    http://imti.org.il/show_art.php?id=307

    תגובה של טרקטור — 08/11/2008 @ 8:47 PM


להשאיר תגובה

