פילה הלג שונאת אנשים

פילה הלג שונאת להיות צודקת לפעמים | 13/06/2009

אני יודעת, לא שמעתם ממני כבר מיליון שנה. לא נורא. טוב, קצת נורא. יש לי איזה חמש טיוטות חצי-כתובות, שלא בוער לי לסיים אותן. לא ברור לי למה. זה לא שאני לא זועפת על כל העולם ואחותו.

לפני יותר משנה, כתבתי פה משהו שהתייחסתי אליו כהערה חצי-צינית כשכתבתי אותו במקור. השבוע זכיתי לראות אותו מתגשם. שליין מראיין את נינט על צאת אלבומה החדש, זה שברוך הפיק לה. ראיון שאמור להסתיים, כמובן, בהופעת הבכורה של הסינגל מהאלבום בטלויזיה. כי, נו, נינט היא רוקרית עכשיו. יארג.

אז שליין שולח אותה לצד השני של הבמה, שם היא אמורה להופיע, באמירת "יאללה, הלהקה שלך מחכה לך." אני תוהה אם היא שכרה לה הרכב, או שזה הלקה של שליין מנגנת לה ברקע. אבל כבר ברגעים הראשונים ראיתי מעבר לכתף שלה את בס הריקנבקר של מרק, והתעצבתי. מי שלא מכיר, בכלל לא היה יודע שזה רוקפור שעומדים מאחוריה, בחושך. ספוט על נינט, שהרי היא נינט.

אני יודעת שהמון פעמים אמרתי עליה דברים טובים. או לפחות שללתי דברים רעים שנאמרו עליה. כי בעיני היא לא פגעה באיש, וזה לא הגיע לה. עכשיו? עכשיו היא דורכת על האנשים המאד-מאד מוכשרים שהרימו אותה על הכתפיים. עכשיו אני כועסת.

פורסם בנאצה, תרבות

9 תגובות »

  1. איך בדיוק היא דורכת עליהם? היא שרה, הם מנגנים. זה סידור די מקובל בעולם המוזיקה. אני לא חושב שהיא ליכלכה עליהם או מנעה מהם ליצור מה שבא להם בנפרד ממנה, ואפילו יחד איתה.

    תגובה של אוטו פוקוס — 14/06/2009 @ 12:18 AM

  2. זו קצת הגזמה, אולי, שנובעת מהכעס שלי (אבל מה בבלוג הזה לא היה, בדיוק?) אבל דמיין לרגע שלהקה אפילו יותר שולית מאשר רוקפור היתה למוזיקה הישראלית, כזאת שאולי היה להם קליפ או שניים בטלויזיה, בטח שלא שיר בגלגל"צ, היו לוקחים איזה בחורה ומוציאים לה דיסק, כל הדיבור היה איזה מגניב שלהקה כמו X היו מספיק נחמדים להוציא לה דיסק, וחלילה שבהופעה מישהו לא היה קורא להם בשמם. כי, בכל זאת, יש את המקום שבו מגיע פיפס של קרדיט.

    וכן, גם תאורה בהופעה נחשב לקרדיט.

    ועוד מילה על אינטרסים, שלא מטופלים משום מה בצורה הולמת: רוקפור גם הם אמורים להוציא דיסק (ראשון בעברית אחרי שנים) בעוד זמן מה. דברים כמו לימדנו-את-נינט-גיטרה-והוצאנו-לה-דיסק-ואנחנו-מלווים-אותה-בהופעות אמור לסגור להם את המכירות שלו בלי אפילו לטרוח לבוא לשבת על הספה של שליין בעצמם. אבל עכשיו, לא רק שהם יצטרכו לבוא לשבת על הספה של שליין ודודו ארז ומי לעזאזל עוד עושה טוק-שואו בארץ בימינו, והם אולי גם יופיעו עם שיר מהדיסק, כי בבראנג'ה הם פתאום יהיו אין מספיק כדי שיתנו להם ולא לשירי מימון, כי שם כן דיברו עליהם, אבל הקהל בבית, זה שמלא בילדות-נינט שלא יזיק להן לשמוע קצת רוק כפי שהוא אמור להיות, יסתכל עליהם ואפילו לא יזהה את החבר'ה שבנו את נינט מחדש. לא יזהה אותם בכלל למעשה. כי מי שלא הכיר אותם לפני, ועוד טוב כמוני, לא יזהה את הצללית של ברוך רוקד כשהוא מנגן, או את הצ'ופצ'יק של הבס של מרק בחושך. וזה מה שהופך אותם ללהקת ליווי של ממש, ובדיוק בזמן שמה שהם עשו היה אמור להחזיר אותם קצת לתודעה לפני שהדיסק שלהם יוצא.

    ואתה יודע מה? בנוסף להכל, היא עוד עומדת על הבמה עם גיטרה ששייכת להם.

    תגובה של פילה הלג — 14/06/2009 @ 9:03 AM

  3. לא נראה לך קצת פטרוני, הפוסט הזה? לא כלפי נינט, אלא כלפי רוקפור. עם כל הכבוד לזה שאת אוהדת אותם ומשמרת את האינטרס שלהם, הם בסך הכל ילדים גדולים, שיכולים לקבל את ההחלטות שלהם לגבי מתי להיות מאחורי הקלעים ולפני הקלעים. מדובר גם בהרכב שידוע באינטגריטי שלו כלפי עצמו, כך שיכול להיות שאת יוצאת טיפ טיפה יותר צדיקה מהאפיפיור?

    תגובה של kedorlaomer — 14/06/2009 @ 10:37 AM

  4. אולי הוא קצת פטרוני, אבל זה בגלל שהזעם שלי התחדד לו למין ראש סיכה כזה. כי כולם מדברים על נינט, ואם נינט לא מדברת על רוקפור אז אף אחד לא מדבר על רוקפור. וכי במקום אחר בעולם זה היה בלתי נתפס שאפילו לא יגידו את השם שלהם כשהם מנגנים איתה. וכי להקה שנמצאת בסביבה באופן רציף ויחסית אינטנסיבי כבר 21 שנה (18 אם אתה סופר מהדיסק הראשון) עוברת רדוקציה. נכון, רוקפור ידועים באינטגריטי שאחרים לא הצליחו לעמוד בו, אבל אם בשם האינטגריטי הזה קבוצת אנשים כל כך מוכשרים שכולה החליטו לא לרכב על ההזדמנות לפרסום באופן חזק (כמו שאביב גפן רכב על נינט, כי כל פעם ששידרו את אחד השירים שלה ברדיו השדרן היה מציין שאביב כתב, אביב הלחין, ואביב עושה קולות רקע, זה בטח היה בחוזה או משהו) הופכים להיות מין להקת ליווי. כי בהתחלה זה היה רוקפור מארחים את נינט, אחר כך רוקפור עם נינט, אחר כך נינט עם רוקפור, ועכשיו זה נינט עם הלהקה שלה. ואולי יש שם איזה מהלך גאוני, אולי יש שם רצון להרחיק את עצמם מכל זה, אבל זה לא הגיוני כי אז הם היו מוצאים לה כמה נגני רקע. הם שם כל הזמן, עומדים מאחוריה על הבמה, היא מתראיינת בבית של המתופף שלהם לחדשות ערוץ 2. אבל כולם מתעניינים רק בנינט. אולי מעצם היותה נינט, ואולי כי היא פתאום ממציאה את עצמה מחדש או מה שזה לא יהיה.

    תגובה של פילה הלג — 14/06/2009 @ 3:06 PM

  5. אולי הם ביקשו להשאר בחושך ? אולי ברוך מצא את הפולניה שבתוכו†? גם נושאי ההמגבעת ניגננו עם צביקה פיק ואדם הורוביץ היה מופיע עם כובע גרב באיזו תוכנית אירוח.

    †הייתי איתו ואיתם באולפן מספר חודשים ולא ראיתי שום זכר לשום פולניה פנימית אבל אנשים משתנים…

    תגובה של שאול חנוכה — 22/06/2009 @ 5:40 PM

  6. שאול: נושאי המגבעת הופיעו בעילום שם?

    ††הדימוי הויזואלי של ברוך כפולניה כרגע שבר לי בערך רבע מהמוח. אני מקווה שאתה מרוצה.

    תגובה של פילה הלג — 22/06/2009 @ 5:44 PM

  7. סליחה !
    אני מנחש שברוך ביקש מההפקה שלא יעשו עניין מזה שהם מנגנים איתה.
    זה רק ניחוש. וזה גם תואם את מה שאמרת לגבי האינטגריטי.
    מי שמכיר, זיהה ומי שלא מכיר, לא רלוונטי.
    כמוזיקאי אני יכול רק לקנא במי שרוקפור בוחרים לעבוד איתו, מכל סיבה.

    יצא לך להכיר אוסטרלים שלא מכירים את ניק קייב ואת the church ?
    לי יצא.

    מבחינת התקשורת אני חושב שבמקום להתלונן על מה שמושמע ומובלט ומיוחצ"ן ומפומפם ונחרש ומומאס במיינסטרים עדיף ליצור אלטרנטיבה בגבולות מה שאפשר. ולנסות להרחיב את הגבולות של מה שאפשר.

    אשמח לשתף אותך במאמר שכתבתי מזמן בדיוק על העניין הזה, המייל שלי:
    shalvas [at] gmail [dot] com 

    תגובה של שאול חנוכה — 22/06/2009 @ 6:25 PM

  8. באינטרנט היה כתוב שהם הפיקו לה את השיר החדש.

    אחרי ששמעתי את השיר החדש, אני יכול להגיד שגם אני הייתי מעדיף להצניע את העובדה הזאת.

    תגובה של אמיתי סנדי — 05/07/2009 @ 5:36 AM

  9. אכן מכעיס…

    תגובה של אסף שגיא — 09/07/2009 @ 6:20 PM


להשאיר תגובה

